Pengalaman Wani


 


30 September - hari pertama Majlis Aspresiasi Watan ( MAW ) dijalankan bagi pelajar baharu 2023/2024. Pada petang hari tersebut kami diberikan baju Kolej Keris Mas ( KKM ), Kipas tangan dan Mafla KKM. Pada waktu malam pula kami berkumpul di Dewan Besar KKM untuk taklimat sepanjang MAW. 


1 Oktober - hari pertama kami ke DECTAR bagi melancarkan Majlis Pembukan MAW. ia merupakan hari yang sangat menyeronokkan dan ia merupakan pengalaman baharu bagi saya. 


2 Oktober - dimana semua pelajar pergi ke fakulti masing masing. saya merupakan pelajar fakulti Ekonomi & Pengurusan dan terdapat banyak kemudahan di fakulti Ekonomi & Pengurusan, tambahan lagi ia berdekatan dengan pusanika UKM. 


3 Oktober - kami diberikan bag UKM, selendang untuk hari Ikrar Aku Janji dan baju jersey MAW. pada hari yang sama kami diadakan aktiviti berjalan mengikut kolej  ke setiap kolej lain dari dewan gemilang ke DECTAR. 






4 Oktober - hari terakhir MAW dan hari pertama Ikrar Aku Janji bagi pelajar baharu 2023/2024 di DECTAR. Banyak persembahan yang disampaikan pada hari tersebut. 


Majlis Apresiasi Watan merupakan pengalaman yang paling menyeronokkan sekali sepanjang saya di UKM.

Comments